Οι περισσότεροι από εμάς γνωρίζουν ή έχουν παίξει κάποιο παιχνίδι πρώτου προσώπου στον υπολογιστή ή την κονσόλα μας (π.χ. Counterstrike, Call of Duty, Medal of Honor κλπ). Στα παιχνίδια αυτά οι παίχτες καλούνται να ολοκληρώσουν κάποιες αποστολές ώστε να βοηθήσουν την εικονική ομάδα τους, να αποτρέψουν μια πυρηνική καταστροφή, να σώσουν έναν αιχμάλωτο από τα χέρια του εχθρού κ.α.. Η αεροσφαίριση μας δίνει την δυνατότητα να ζήσουμε παρόμοιες εικονικές καταστάσεις μέσω εικονικών σεναρίων, τα οποία δίνουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον στα παιχνίδια και περισσότερη διασκέδαση στους παίχτες.
Τα σενάρια των παιχνιδιών αεροσφαίρισης χωρίζονται στις παρακάτω βασικές κατηγορίες:
Όλοι οι παίχτες είναι αντιμέτωποι μεταξύ τους. Δεν υπάρχουν ομάδες ή συμμαχίες και όλα βασίζονται στην ατομική τακτική του κάθε παίχτη. Νικητής είναι ο τελευταίος παίχτης που θα μείνει στο παιχνίδι.
Οι παίχτες χωρίζονται σε ομάδες, συνήθως ισάριθμων ατόμων ή ανάλογα με τον εξοπλισμό ή την εμπειρία των παιχτών. Τα μέλη κάθε ομάδας συνεργάζονται μεταξύ τους για να εξολοθρεύσουν τις αντίπαλες ομάδες. Η ομάδα που θα παραμείνει στο τέλος είναι η νικήτρια.
Οι παίχτες χωρίζονται σε ομάδες και κάθε ομάδα έχει μία «βάση» στην οποία βρίσκεται μια σημαία. Σκοπός της κάθε ομάδας είναι να πάρει την σημαία από την αντίπαλη βάση και να την μεταφέρει στην δική της.
Μια παραλλαγή του παιχνιδιού αφορά μία μόνο σημαία η οποία βρίσκεται σε κάποιο ουδέτερο σημείο και κάθε ομάδα έχει ως σκοπό να την μεταφέρει στην βάση της. Εάν γίνει αυτό, η σημαία επιστρέφει στο αρχικό σημείο.
Είναι επίσης δυνατή η χρήση χρονικού ορίου, ώστε νικήτρια να είναι η ομάδα που θα καταφέρει να μεταφέρει την σημαία στην βάση της τις περισσότερες φορές.
Οι παίχτες χωρίζονται σε ομάδες, από τις οποίες τουλάχιστον μία ορίζεται ως «Άμυνα» και οι υπόλοιπες ως «Επίθεση». Η αμυνόμενη ομάδα φρουρεί ένα σημείο (π.χ. βάση) ή κάποιο αντικείμενο (π.χ. σημαία) ή κάποιον άλλο παίχτη (π.χ. αιχμάλωτο). Νικήτρια είναι η ομάδα που θα καταφέρει να εξολοθρεύσει την αντίπαλη ομάδα ή/και, εφόσον υπάρχουν, να «σώσει» τους αιχμαλώτους ή να μεταφέρει κάποιο αντικείμενο που φυλασσόταν από τους αμυνόμενους.
Υπάρχει συνήθως μία σημαία και μια από τις ομάδες την προστατεύει. Σκοπός της ομάδας αυτής είναι να μεταφέρει την σημαία από το σημείο Α στο σημείο Β ή σε περισσότερα σημεία (checkpoints). Οι αντίπαλες ομάδες πρέπει να αποτρέψουν την σημαία να φτάσει στο τελικό σημείο.
Υπάρχουν δύο παραλλαγές του παιχνιδιού. Στην πρώτη η σημαία μπορεί να μεταφερθεί μόνο από ένα συγκεκριμένο παίχτη, ενώ στην δεύτερη η σημαία μπορεί να μεταφερθεί από οποιονδήποτε παίχτη.
Το παιχνίδι αυτό μπορεί να παιχτεί είτε με ομάδες, είτε ο κάθε παίχτης ξεχωριστά. Μία σημαία τοποθετείται σε κάποιο ουδέτερο σημείο και ο πρώτος παίχτης ή ομάδα που θα την βρει (πιάσει) κερδίζει.
Για μεγαλύτερη δυσκολία, η σημαία μπορεί να είναι κινούμενη, ορίζοντας κάποιον ουδέτερο παίχτη να την μεταφέρει.
Το παιχνίδι αυτό μπορεί να παιχτεί είτε με ομάδες, είτε ο κάθε παίχτης ξεχωριστά. Κάθε φορά που κάποιος παίχτης «σκοτώνεται», συμμαχεί και γίνεται μέλος της ομάδας ή του παίχτη που τον «σκότωσε».
Σε μια παραλλαγή του παιχνιδιού μπορεί οι «νεκροί» παίχτες να δημιουργήσουν μια νέα ομάδα η οποία κυνηγάει όλους τους υπόλοιπους παίχτες και κάθε φορά που εξολοθρεύουν κάποιον, ενσωματώνεται σε αυτήν.
Λόγω του ότι κάποιες φορές οι γύροι των παιχνιδιών κρατούν αρκετό χρόνο, οι «νεκροί» παίχτες ίσως χρειαστεί να περιμένουν πολύ μέχρι να αρχίσει ο επόμενος γύρος. Η λύση στο παραπάνω είναι η χρήση του respawn. Κάθε «νεκρός» παίχτης επιστρέφει σε ένα συγκεκριμένο σημείο, το οποίο θα λειτουργεί ως safe house, και θα επιστρέφει στο παιχνίδι μετά από ένα συγκεκριμένο χρονικό όριο ή εφόσον συμπληρωθεί ένας αριθμός «νεκρών» παιχτών ο οποίος θα έχει οριστεί νωρίτερα (π.χ. respawn των τριών παιχτών).
Τα παιχνίδια MILSIM εξομοιώνουν πραγματικές ή εικονικές συνθήκες μάχης. Σε αυτά, οι παίχτες χρησιμοποιούν συγκεκριμένο εξοπλισμό, ενδυμασία και αριθμό σφαιριδίων που μεταφέρουν μαζί τους. Συνήθως οι παίχτες αναλαμβάνουν κάποιον συγκεκριμένο ρόλο (π.χ. νοσοκόμος, αρχηγός κλπ) ο οποίος είναι κρίσιμος για την διεξαγωγή του σεναρίου. Οι αποστολές των παιχνιδιών αυτών είναι αρκετά δύσκολες και συνήθως περιπλέκονται μεταξύ τους, πράγμα που σημαίνει πως η διάρκειά τους μπορεί να είναι από αρκετές ώρες έως και δύο η περισσότερες ημέρες.
Στην κατηγορία milsim εξομοίωσης πραγματικών μαχών κατατάσσονται και τα σενάρια που αφορούν μάχες του Α’ ή Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, όπου οι παίχτες χρησιμοποιούν στολές και αεροβόλα αντίγραφα όπλων εποχής.
Εάν ένα σενάριο αφορά συγκεκριμένη ιστορική μάχη, της οποία το αποτέλεσμα είναι προκαθορισμένο (π.χ. απόβαση στην Νορμανδία), τότε θεωρείται παιχνίδι πραγματικής μάχης (reenactment). Αντίθετα, εάν το σενάριο είναι φανταστικό ή αν βασίζεται σε πραγματική ιστορία αλλά το αποτέλεσμα ίσως να διαφέρει από την πραγματικότητα, τότε το σενάριο θεωρείται παιχνίδι εξομοίωσης (simulation).
Ένα ζωντανό παιχνίδι δράσης και ρόλων (LARP) είναι μια μορφή παιχνιδιού όπου οι συμμετέχοντες παίζουν ενεργά τον ρόλο του χαρακτήρα τους. Οι παίκτες έχουν σκοπό την επίτευξη στόχων μέσα σε μια φανταστική ιστορία εκπροσωπούμενη από τον πραγματικό κόσμο, ενώ αλληλεπιδρούν μεταξύ τους παίζοντας τον χαρακτήρα τους. Το αποτέλεσμα των ενεργειών των παιχτών μπορεί να διαμεσολαβείται από τους κανόνες των παιχνιδιών, ή να καθορίζεται με συναίνεση μεταξύ των συντελεστών. Οι διοργανωτές που ονομάζονται game masters αποφασίζουν τη σύσταση και τους κανόνες που πρέπει να χρησιμοποιούνται και να διευκολύνουν το παιχνίδι.
Οι παίκτες απεικονίζουν κάποιους φανταστικούς χαρακτήρες ενός φανταστικού ή μη κόσμου, αυτοσχεδιάζοντας την ομιλία και τις κινήσεις τους, όπως οι ηθοποιοί ενός αυτοσχέδιου θεάτρου, σε αντίθεση με τα επιτραπέζια παιχνίδια ρόλων, όπου οι δράσεις των χαρακτήρων που περιγράφονται στους παίχτες προφορικά. Το σκηνικό, οι χαρακτήρες και οι κανόνες μπορούν να βασίζονται σε κάποιο δημοσίευμα (βιβλίο, ταινία κλπ) ή να συσταθούν από τους διοργανωτές.
Στα μη-γραμμικά παιχνίδια τα βήματα προς την λύση ή την ολοκλήρωση των αποστολών δεν δύναται να υπολογιστούν πριν την έναρξη της επίλυσής τους και υπολογίζονται δυναμικά κατά την διάρκεια του παιχνιδιού.
Οι αποφάσεις και οι πράξεις τόσο μιας ομάδας όσο και των παιχτών μεμονωμένα, επηρεάζουν άμεσα την εξέλιξη του σεναρίου και δημιουργούν νέες "μεταβλητές". Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την δυναμική διαφοροποίηση του τελικού αποτελέσματος του σεναρίου, πράγμα που σημαίνει πως ο σεναριογράφος δεν μπορεί να θέσει μια πιθανή λύση, αλλά να θέσει τα όρια στα οποία οι παίχτες θα μπορούν δημιουργήσουν την λύση.
Τα μη-γραμμικά σενάρια χρειάζονται εβδομάδες ή ακόμα και μήνες προετοιμασίας με αρκετές δοκιμές, ώστε να υπολογιστούν σχεδόν όλες οι πιθανές ενέργειες των παιχτών και να εξαλειφθούν τυχών προβλήματα στην εξέλιξη του σεναρίου.
Περισσότερες πληροφορίες για τα μη-γραμμικά σενάρια μπορείτε να διαβάσετε στο ακόλουθο άρθρο: Παιχνίδια LARP & μη-γραμμικά σενάρια
Οι παραπάνω τύποι παιχνιδιών δύναται να συνδυαστούν, να τροποποιηθούν (π.χ. αντί για σημαία να χρησιμοποιηθεί άλλο αντικείμενο ή κάποιος παίχτης) ή να εξελιχθούν (π.χ. οι παίχτες να πρέπει να συναρμολογήσουν την σημαία ή κάποιο άλλο αντικείμενο), προσφέροντας περισσότερη διάρκεια και διασκέδαση στο παιχνίδι και στους παίχτες.
Δείτε επίσης:
Τα γραφεία μας | Πληροφορίες |
Χάρτης |
Επικοινωνία |
||
Που θα μας βρείτε:
Πλάτωνος 24, Καλλιθέα Τετάρτες |
Τύποι παιχνιδιών αεροσφαίρισης
|
|
Σωματείο Αεροσφαίρισης Νέων Δημιουργικών Πλάτωνος 24, ΤΚ. 17672 Καλλιθέα email: info@airsoft.gr Mob. 6943555711
|
||
Sponsors | |||||